19 Haziran 2014 Perşembe

Erasmus Sınavı ve Mülakat

Bu yazımda size erasmus sınavı hazırlık sureci ve mulakat tarzından bahsedicem;

Kırklareli Üniversitesi SYO Çocuk Gelişim 2. sınıf öğrencisiyim. Hem bölümümde iyi bi tecrube adına hemde yıllardır avrupa merakım yüzünden karar verdim gitmeye. Ortalamam 3.36 , ingilizcem de gayet iyi düzeyde olunca hiç çalışmadan önce akademik takvimden erasmus başvurusu gününü takip ettim. Başvurular genelde Şubat gibi açılıyor ister staj ister eğitim erasmusu ( bi dönem veya çift dönem) aynı günde başvuru yapılıyor. Bizim genel eğitim erasmusu bölümde anlaşma olmadığından staj yapmak mecburiydi.

Basvurular yapildi sinav gunu elimizi kolumuzu sallayarak girdik. Sınav ciddi anlamda dikkat istiyor ama şans eseri sınavı geçtik. :D ben ki sınavlarda 90 alınca şaşıran insan 54 gibi bisey aldim :D cunku zaman yetmiyor ve şıklar  birbirinin aynısı. Onemli olan okulum belirlediği notu gecmekti (45) bizde 3 arkadaş geçtik ve mülakat gününü bekledik.

Mulakat gunu herkes ales kitaplarıyla çalışırken biz yine girgir samata  milleti deli edip mulakat salonuna daldik ve hocalarla karşı karşıya oturduk. Genelde önce kendini tanit, neden erasmus istiyorsun, pasaportun kaybolsa ne yaparsın,  aç kalsan ne yaparsın,  parann calinsa ne yaparsın diye problem soru soruyolar ve aslında onemli olan heves durumun. :) sonra anladik ki mulakat yalanmış  yani sınavı gecer gecmez staj yapacaksaniz kurumlara egitime gidecekseniz universitelere mail atmaya baslayin.

Bizde cv mizi hazırladık başladık gidebilecegimiz ana okullarına mail atmaya. Yaklaşık 180 yere mail attik. Bazıları beni kabul etti arkadaşlarımı etmedi (Prag) bazıları kabul mektubu kısmında geri dönmedi (macaristan) ama bi gün Varşova'dan beklenen  haber geldi.
"Seni ve arkadaşlarını burda görmekten mutluluk duyarız.  Ne yapmamız gerekirse bize bildirin" diye.

Ve işte orda koşturma başladı ..... :)

Etiketler: , , , , , ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa